Disputation: Att få tillträde till lärprocesser
Att undervisa elever med intellektuell funktionsnedsättning och autism är spännande och utmanande. Här försvarar Kamilla Klefbeck sin avhandling där hon lyfter fram strategier som kan underlätta lärares möjlighet att utveckla lärande och delaktighet i möte med eleverna i grundsärskolan.
Doktorand Kamilla Klefbeck försvarar sin avhandling: ”Att få tillträde till lärarprocesser – professionell utveckling för lärare i grundsärskolan”.
Opponent
Docent Nina Klang, Uppsala universitet
Betygsnämnd
Professor Henrik Danielsson, Linköpings universitet
Professor Jenny Wilder, Stockholms universitet
Docent Bjørn Frithiof Hamre, Köpenhamns universitet
Reserv: Professor Anna-Lena Tvingstedt, Malmö universitet
Disputationens ordförande och huvudhandledare
Professor Mona Holmqvist
Handledare
Professor Jonas Aspelin och docent Lotta Andersson
Disputationen kan följas via livesändning eller på plats.