Avdelningen för IT-service
Avdelningen för IT-service har till uppgift att stödja samtliga sektioner, avdelningar och enheter vid Högskolan Kristianstad avseende IT-stöd. Uppgiften består dels av förvaltning och underhåll av befintliga system och dels av att vara behjälplig i utvecklingsprojekt. Vi levererar följande tjänster: datorer, telefoni, nät, drift samt användarsupport för FirstClass, VPN och trådlöst nätverk.
IT-support
Till IT-supporten vänder du dig om du har frågor eller problem gällande telefoni, högskolans datorer, nätverk, ditt användarkonto eller åtkomst till programvaror.
Du kan kontakta oss via e-post 3030@hkr.se eller på telefon 044-250 30 30.
IT-support har öppet helgfria dagar:
Måndag - Torsdag 8.00-11.30 12.30-16.00
Fredag 8.00-11.30
Övriga tider går det att lämna meddelande på röstbrevlådan eller via e-post.
Tänk på att gå in på help.hkr.se som är vår supportwebb. Där finns svar på de vanligaste frågorna och även information och självhjälpsguider för dig som användare. Supportwebben är tillgänglig 24 timmar om dygnet.
Våra möten och kompetensutveckling kommer i första hand att ske på fredagar efter klockan 13.00.
Besöksadress
Högskolan Kristianstad
Elmetorpsvägen 15
Hus 9
Postadress
Högskolan Kristianstad
Avdelningen för IT-service
291 88 Kristianstad
Medarbetare inom Avdelningen för IT-service