Magisterprogram - Internationellt företagande och marknadsföring - 60 hp
Dagens företag verkar i allt högre grad på en internationell marknad, vilket ställer höga krav på kunskaper inom internationellt företagande och marknadsföring. Marknadsföring spelar en central roll genom att bidra till att skapa värde för kunden, både organisationer och privatpersoner. Genom att förstå kundernas behov kan företag erbjuda kunderna innovativa lösningar.
Detta ettåriga program syftar till att du ska utveckla kompetenser och färdigheter som krävs för att arbeta med internationellt företagande och marknadsföring inom olika företag, både nationellt och internationellt.
Programmet lägger stor vikt vid marknadsföring och globaliseringens roll för olika typer av organisationer. Du läser avancerade kurser inom bland annat industriell marknadsföring (B2B), tjänstemarknadsföring, internationellt företagande och företagsstrategi samt CSR. Utbildningen baseras på aktuell forskning och fallstudier ("cases") och genom hela programmet finns olika kursaktiviteter med företagsamverkan i kombination med teoretiskt djup. Programmet inkluderar även VFU med fokus på företagsetik, där lärandet baseras på samverkan med VFU-platsen.
Utbildningens fokus på såväl forskning som praktisk tillämpning skapar möjligheter för framtida arbete och karriär inom både akademin och affärsvärlden.
Utbildningens innehåll
Programmet ges helt på engelska och är sökbart för både svenska och internationella studenter. Den multikulturella lärandemiljön gör dig som student väl förberedd för arbete i internationella team. Utbildningen innebär ett års heltidsstudier.
Hållbarhet
Högskolan Kristianstad är PRME Champions vilket betyder att hållbarhet, med koppling till FN:s 17 Globala mål för hållbar utveckling, integreras i utbildningen.