Presentation av föreläsare
Judith A. Langer
Judith is an internationally known scholar in literacy learning and Distinguished Research Professor at the University at Albany, State University of New York. She is director of the Center on English Learning & Achievement and founder of the Albany Institute for Research in Education. Her work has had a strong worldwide impact on theory, policy, and practice. For example, her groundbreaking studies over the past 25 plus years, explaining essential differences in the strategies we use to make sense of literature and informational experiences, and provide guidelines for the different kinds of learning, instruction, and assessment appropriate to each. She has written very many articles and twelve books. The two books that have had the greatest international impact are Envisioning Literature (it has been called a classic) and the more recent Envisioning Knowledge. In 2013 she received the David H. Russell Award for Distinguished Research in the Teaching of English for, Envisioning Knowledge. Her most recent book, Writing Instruction that Works: Proven Methods for Middle & High School Classrooms, coauthored with Arthur Applebee, has been very well received in this era of increased emphasis on standards of achievement.
Mary Ingemansson
Mary började sin lärargärning som folkskollärare 1973 och har mångårig erfarenhet av skolbiblioteksverksamhet. Idag är hon lektor i svenska med inriktning litteraturvetenskap vid Högskolan Kristianstad. Hon undervisar i litteraturvetenskap, barn- och ungdomslitteratur och litteraturdidaktik inom lärarutbildning och fristående kurser samt har bedrivit kompetensutveckling om skolbibliotek under många år. Hennes senaste forskning med koppling till Judith A. Langers forskning är dokumenterad i Lärande genom skönlitteratur. Djupläsning, förståelse, kunskap (2016).
Martin Malmström
Martin är fil dr i utbildningsvetenskap och fil lic i svenska med didaktisk inriktning och arbetar för närvarande som vikarierande universitetslektor på institutionen för utbildningsvetenskap vid Lunds universitet där han undervisar blivande ämneslärare. Han har i sin forskning bland annat undersökt läsning och skönlitterärt skrivande i svenskämnet. I sin doktorsavhandling studerade han synen på skrivande i mediedebatter och gymnasieskolans läroplaner. Malmström har en bakgrund som gymnasielärare i svenska, engelska och litterär gestaltning.
Shannon Sauro
Shannon is an Associate Professor in the Department of Culture, Languages and Media at Malmö University. Her areas of research specialization include computer-mediated second language acquisition and the intersection of online media fandoms and language teaching and learning. She is co-editor with Carol Chapelle of The Handbook of Technology and Second Language Teaching and Learning and a member of the Harry Potter and Sherlock fandoms.
Björn Sundmark
Björn är professor i engelsk litteratur vid Malmö högskola, Sverige, där han undervisar på ämneslärarprogrammet (engelska), samt ger kursen ”Children’s Literature in a Global Perspective”. Bland hans publikationer kan nämnas studien Alice in the Oral-Literary Continuum (Lund University Press) och antologin The Nation in Children's Literature (Routledge). Sundmark är redaktör för den internationella tidskriften Bookbird, och ordförande för August-juryn, barn- och ungdomslitteraturgruppen.
Petra Magnusson
Petra är universitetslektor i svenska med didaktisk inriktning vid Högskolan Kristianstad. Läs mer om Petra på http://www.hkr.se/petra-magnusson