Gå direkt till innehåll.
Logotyp HKR
  • Trygghet och säkerhet
  • Bibliotek
  • Canvas lärplattform
  • E-post
  • Studentportalen
  • För medarbetare, Greenroom
In English
  • Utbildning
  • Forskning
  • Samverkan
  • Om oss
  • Logga in
  • Canvas lärplattform
  • E-post
  • Studentportalen
  • För medarbetare, Greenroom
Distansöverbryggande pedagogik
Utbildning
Forskning
Samverkan
Om oss
Distansöverbryggande pedagogik
  • Trygghet och säkerhet
  • Bibliotek
In English
Kursplan
Litteraturlista
Kontakt
  • Trygghet och säkerhet
  • Bibliotek
In English
Logotyp HKR
  • Utbildning
  • Forskning
  • Samverkan
  • Om oss
Mer innehåll
  1. HKR
  2. Distansöverbryggande pedagogik
  3. Litteraturlista
  1. HKR
  2. Distansöverbryggande...
  3. Litteraturlista

Distansöverbryggande pedagogik
7,5 hp

Versioner av kursplanen

Senaste version
Tidigare version (till 2015-01-18)

Kurskod: PE1952

Beslut: Fastställd av Utbildningsnämnden för lärande och miljö 2013-09-10. Giltig från och med 2014-01-20.

Nivå: Grundnivå

Ämnesgrupp: Utbildningsvetenskap/didaktik allmänt ()

Utbildningsområde: Samhällsvetenskapliga området 100%

Huvudområde: Ej huvudområde.

VFU-andel: -

Engelsk titel: ICT and pedagogy for dual mode and distributed courses

Revideringar

2014-12-17

Ändring av litteratur

Litteratur

Litteraturlistan kan komma att revideras fram till 8 veckor före kursstart.

Kurslitteratur finns i viss omfattning att låna eller ladda ner på biblioteket. Talböcker för studenter med läsnedsättning finns sök- och nedladdningsbara i Legimus.

  • Amhag, Lisbeth (2013), Utvecklingen av distansundervisning och pedagogik i datorstött lärande. Pedagogisk forskning i Sverige, årgång 18, nr 1-2, 2013 Läsanvisningar Sid 127-140.

  • Brown, Mark (2013), From Classroom to Digital Arena in Seeking Higher-level Learning: Student Experience. Seminar.net – International journal of media, technology and lifelong learning. Vol.9 – Issue 1 – 2013 Läsanvisningar Sid 1-17.

  • Hrastinski, Stefan (2011), Mer om nätbaserad utbildning. Lund: Studentlitteratur (210 s).

  • Kanuka, Heather & Rourke, Liam (2013), Using blended learning strategies to address teaching development needs: How does Canada compare?. Canadian Journal of Higher Education. Volume 43, No.3 Läsanvisningar Sid 19-35.

Ytterligare artiklar och filmer kan tillkomma

Senaste version
Tidigare version (till 2015-01-18)
Kortadress: www.hkr.se/kpe1952

Dela

  • Länk, dela på e-post (öppnas i mail-program)
  • Länk, dela på LinkedIn (öppnas i nytt fönster)
  • Länk, dela på Facebook (öppnas i nytt fönster)
Dela

Högskolan Kristianstad är en del av COLOURS European University Alliance, ett samarbete med åtta andra europeiska universitet.

Colours logotyp.

Kontakt

Telefon: 044-2503000

E-post: info@hkr.se

Fler kontaktuppgifter

Hitta hit

Trygghet och säkerhet​​​​​​​​​​​
Vid nödsituation, ring 112
Högskolans väktare nås på 044-2503650

Genvägar

  • Canvas lärplattform
  • E-post, logga in
  • Studentportal
  • Jobba hos oss
  • För medarbetare
  • Visselblåsning
 
  • Om cookies
  • Tillgänglighet
© Högskolan Kristianstad 2025
  • LinkedIn (öppnas i nytt fönster)
  • Youtube (öppnas i nytt fönster)
  • Instagram (öppnas i nytt fönster)
  • Facebook (öppnas i nytt fönster)
Följ oss

Högskolan Kristianstad är en del av COLOURS European University Alliance, ett samarbete med åtta andra europeiska universitet.

Colours logotyp.

Kontakt

Telefon: 044-2503000

E-post: info@hkr.se

Fler kontaktuppgifter

Hitta hit

Trygghet och säkerhet​​​​​​​​​​​
Vid nödsituation, ring 112
Högskolans väktare nås på 044-2503650

Genvägar

  • Canvas lärplattform
  • E-post, logga in
  • Studentportal
  • Jobba hos oss
  • För medarbetare
  • Visselblåsning
  • Om cookies
  • Tillgänglighet
© Högskolan Kristianstad 2025