Gå direkt till innehåll.
  • Bibliotek
  • Canvas lärplattform
  • E-post
  • Studentportalen
  • För medarbetare
In English
  • {{ node.Name }}
  • Logga in
  • Canvas lärplattform
  • E-post
  • Studentportalen
  • För medarbetare
{{ prevNode.Name }}
{{ node.Name }}
  • Bibliotek
In English
Logotyp HKR
  • Utbildning
  • Forskning
  • Samverkan
  • Om oss
Mer innehåll
{{ node.Name }} {{ node.Name }}
  1. HKR
  2. Nyheter
  3. Högskolan knep brons i nationell kommunikationstävling
  1. HKR
  2. Nyheter
  3. Högskolan knep brons i...
24 nov 2021 /Nyhet /Pressmeddelande

Högskolan knep brons i nationell kommunikationstävling

I konkurrens med elva storföretag tog Högskolan Kristianstad i går kväll brons på Inhousetävlingen i Berns salonger. Det är konceptfilmen Hide and Seek Challenge som prisas för andra gången i höst.

Högskolan Kristianstad på Inshousegalan 2021. Från vänster: kommunikationschef Sara Sonesson, eventkoordinator Jenny Hultman, AD Annelie Tillman och marknadsförare Malin Malmsten.Högskolans Sara Sonesson, Jenny Hultman, Annelie Tillman och Malin Malmsten var på plats i Berns salonger och tog emot bronset i kategorin Bästa digital.

I går kväll på Berns i Stockholm hölls Inhousegalan, en kommunikationstävling som lyfter fram och hyllar den bästa kommunikationen framtagen av inhousebyråer, det vill säga av företag och organisationer själva i stället för en utomstående reklambyrå. I kategorin Bästa Digital vann Högskolan Kristianstad brons för filmen Hide and Seek Challenge. Konceptet gick ut på att visa upp både campus och utbildningarna på ett oprövat och lockande sätt när pandemin tvingade världen att tänka nytt.

– Vi var nog gladaste trean på plats. Att få brons i en nationell tävling är stort för oss och vi är väldigt stolta och glada. Att vi kunde mäta oss mot dom här jättarna är ett bevis på att vi tänker rätt mot vår målgrupp, säger Sara Sonesson, kommunikationschef vid Högskolan Kristianstad.

”Att bara filma en guidad tur på campus skulle knappast få samma genomslag.”

Idén till Hide and Seek Challenge kom när pandemin gjorde att fysiska möten, som öppet hus och gymnasiemässor, inte längre var möjliga. Att sticka ut i bruset och fånga uppmärksamheten hos den kräsna målgrupp ett lärosäte riktar sig mot kräver nytänkande. Upplägget för Hide and Seek Challenge var enkelt: tio studenter gömde sig på campus och den som blev hittad sist vann. Hide and Seek Challenge pågick under sju timmar och all inspelning skedde live utan manus.

– Att bara filma en guidad tur på campus skulle knappast få samma genomslag. Med Hide and Seek-konceptet kunde vi visa upp så mycket mer och verkligen nå fram till vår målgrupp som inte är så lättfångad. Konceptet gjorde att vi på ett spännande sätt kunde visa upp vårt campus, våra utbildningar, våra fina studenter och även få fram den närhet på högskolan som vi är så stolta över. Vi är ett mindre lärosäte och måste ta i lite extra för att sticka ut bland andra lärosäten, säger Jenny Hultman, eventkoordinator på Kommunikationsavdelningen vid Högskolan Kristianstad.

Sammanlagt tolv företag var nominerade i Inhousetävlingen om priset i kategorin Bästa digital, däribland livsmedelsjättarna Coop och Arla Foods, Systembolaget, Sveriges Radio och Svenska Turistföreningen. Vann gjorde Sony Music. Silver gick till Lagerhaus och brons till Högskolan Kristianstad.

Högskolan Kristianstad har med Hide and Seek Challenge blivit nominerad i fyra tävlingar: Stora Kommunikationspriset, Guldäpplet (guld), Publishingpriset och Inhousetävlingen (brons).

Årets vinnare i Inhousetävlingen 2021

Hide and Seek Challenge

Hide and Seek-filmen (Youtube)

Det gick inte att fullfölja begäran.

Kontakt

{{ staffmember.Name }}
{{ staffmember.Name }}
{{ staffmember.JobTitle }}
Länk till kontaktuppgifter visas om {{staffdetails.CountDown}} sekunder.
Visa kontaktuppgifter
E-post {{ staffmember.Email }}
Telefon {{ staffmember.Telephone }}
Digitalt möte: {{ staffmember.ZoomUrl }}
Guldäpplet 2021.

Högskolan Kristianstad vinner Guldäpplet 2021

Högskolan Kristianstad vann i dag Guldäpplet, Marknadsföreningen Nordostskånes pris för bästa marknadsföringsinsats som löser utmaningar med hjälp av kreativ kommunikation. Bakom priset gömmer sig Hide and Seek Challenge, en film där högskolan tillsammans med studenter har tagit ett nytt grepp för att visa upp campus och utbildningarna på ett oprövat sätt när pandemin tvingade världen att tänka nytt.
Hide and seek.

Högskolan nominerad till Stora Kommunikationspriset

Högskolan Kristianstad är nominerad till Sveriges finaste pris för kommunikatörer och är en av tre finalister som kan vinna Stora Kommunikationspriset som delas ut i maj. Bakom nomineringen gömmer sig Hide and Seek Challenge, en film där högskolan tillsammans med studenter tar ett nytt grepp för att visa upp campus, utbildningarna och den känsla av närhet som studenterna har för sitt lärosäte.
Uppdaterad: 2021-11-24 av {{changedby.Name}} {{changedby.Name}}
Sidansvarig: {{pageresponsible.Name}} {{pageresponsible.Name}}
Dela
Dela

En liten men samtidigt stor högskola, samlad på ett campus.

Kontakt

Telefon: 044-2503000

E-post: info@hkr.se

Fler kontaktuppgifter

Rapportera missförhållanden, visselblåsning

Organisationsnummer: 202100-3195

Adress: Högskolan Kristianstad

291 88 Kristianstad

Hitta hit

Genvägar

  • Canvas lärplattform
  • E-post, logga in
  • Studentportal
  • Bibliotek
  • Jobba hos oss
  • För medarbetare
  • Om något händer
  • Om cookies
  • Tillgänglighet
  • Webbkarta
© Högskolan Kristianstad 2023
Följ oss

En liten men samtidigt stor högskola, samlad på ett campus.

Kontakt

Telefon: 044-2503000

E-post: info@hkr.se

Fler kontaktuppgifter

Rapportera missförhållanden, visselblåsning

Organisationsnummer: 202100-3195

Adress: Högskolan Kristianstad

291 88 Kristianstad

Hitta hit

Genvägar

  • Canvas lärplattform
  • E-post, logga in
  • Studentportal
  • Bibliotek
  • Jobba hos oss
  • För medarbetare
  • Om något händer
  • Om cookies
  • Tillgänglighet
  • Webbkarta
© Högskolan Kristianstad 2023