Call for abstracts
Välkommen att presentera ditt pedagogiska utvecklingsprojekt på Lärarlärdom!
NY DEADLINE! MÅNDAG 31 MAJ!
Här nedan kan du läsa allt som reglerar antagningen av abstract till konferensen. Konferensen har tre varianter av presentationsformer; Presentation, 600 sekunder och Rundabordssamtal. Läs mer här!
Vem får lämna in bidrag?
Om du är undervisande lärare, pedagogisk utvecklare, bibliotekarier eller på annat sätt är intresserad av att utveckla din kunskap om utbildningskvalitet och lärande i högre utbildning är du välkommen att lämna in ditt bidrag. Du måste dessutom ha din anställning på, eller samarbeta med, Blekinge Tekniska Högskola, Högskolan Kristianstad eller Malmö Universitet.
Antagningskriterier
För alla presentationsformer ska ett abstract på max 300 ord skickas in. Det antagna abstractet görs tillgängligt för konferensdeltagarna innan konferensen på konferensens webbsida.
Bedömarna kommer att beakta:
Relevans för konferensen.
Potential att stödja utvecklingen i högre utbildning.
Klart uttryckt högskolepedagogisk fråga/problemställning och genomförande.
Slutsatser eller reflekterande resonemang.
Abstract som anknyter till konferensens tema prioriteras då urval måste göras.
Bedömningen görs utifrån den sessionstyp som önskats. Arrangörerna kan, om det så bedöms, ändra presentationsform för bidraget.
Bidragen genomgår en peer review.