IT- och mediastöd
Oavsett om ditt ärende gäller IT, media eller digitala verktyg i utbildningen kontaktar du oss via student@hkr.se
Genom den adressen når du flera funktioner samtidigt, så att du kan få specialiserad hjälp med just det ditt problem gäller.
Beskriv problemet tydligt för effektiv hjälp
Ju tydligare din beskrivning är, desto mer effektivt kan vi hitta rätt stöd. Några exempel:
- Problem i Canvas: Ange kursens namn, kurskod och eventuell modul. Använder du dator eller mobilapp? Beskriv problemet tydligt och bifoga gärna en bild.
- Problem med Zoom: Ansluter du via dator eller mobil? Är det ett specifikt möte som problemet uppstår i eller är det generellt?
- Problem med Word-dokument: Förklara vad som inte fungerar. Skicka med dokumentet som bifogad fil eller skicka med en bild.
- Problem med inspelningar: Ange vilken typ av dator du använder och vilket program du spelar in med.
Vi behöver veta vem du är
För att vi ska kunna hitta dig i våra system och hjälpa dig snabbare är det bra om du mejlar från din studentmejl. Om du inte har möjlighet att göra det kan du skriva din studentmejl i meddelandet.
Så här arbetar vi
Vi hjälper dig främst via mejl. Ibland skickar vi en instruktionsfilm som visar hur du kan lösa problemet. I vissa fall kan det behövas ett Zoom-möte för att lösa problemet tillsammans.