IT- och mediaverkstad
Högskolans IKT-pedagoger hjälper dig med problem relaterade till IT och media i din utbildning. Du kontaktar oss via student@hkr.se
Exempel på vad vi kan hjälpa till med
- Canvas och Zoom: Frågor eller problem relaterade till funktioner, kurser och inställningar.
- Word: Problem som sidnumrering, innehållsförteckning eller bilagor som inte fungerar.
- Inspelningar: Olika metoder när du fått i uppgift att göra en inspelning, exempelvis i PowerPoint eller Zoom.
Så här arbetar vi
Vi hjälper dig främst via mejl. Skriv till student@hkr.se Ofta skickar vi en instruktionsfilm som visar hur du kan lösa problemet. Ibland föreslår vi ett Zoom-möte för att lösa problemet tillsammans.
Beskriv problemet tydligt för effektiv hjälp
- Problem i Canvas: Ange kursens namn och modul. Beskriv hur problemet uppstår och bifoga gärna en bild.
- Problem med Word-dokument: Förklara vad som inte fungerar. Bifoga gärna dokumentet eller skicka med en bild.
- Problem med inspelningar: Ange vilken typ av dator du använder och vilket program du spelar in med.
Ju tydligare information du ger oss, desto snabbare kan vi hjälpa dig.
Andra kontaktvägar
Behöver du hjälp med andra typer av problem? Här är några resurser och kontaktvägar som kan vara användbara:
- Akademiskt skrivande. Behöver du stöd med att planera och disponera text eller skriva akademiskt? Använd språkverkstadens bokningsformulär.
- Informationssökning och referenshantering. Har du frågor kring informationssökning eller databaser? Vänd dig till sökverkstadens Zoom-dropin eller mejla: biblioteket@hkr.se
- Specialprogram som används specifikt i din utbildning. Kontakta i första hand din undervisande lärare.
- Stödprogram vid funktionsnedsättning Se kontaktvägar på hkr.se/funktionsnedsattning.
Vad mer kan Lärverkstäder hjälpa mig med?