Registrering
På Högskolan Kristianstad har vi självregistrering på både program och kurser. För att kunna få studiemedel från Centrala studiestödsnämnden, CSN, måste du vara registrerad på din utbildning. Uppgifterna om registrering överförs automatiskt från högskolan till CSN när du har gjort din registrering.
Hur gör jag för att registrera mig på kursen eller programmet jag är antagen till?
Du registrerar dig på Studentportalen. Logga in, välj webbtjänster, registrering och resultat och följ instruktionerna för att genomföra registreringen. Om du är antagen med villkor måste du ta kontakt med student@hkr.se för att bli registrerad. Inloggningsuppgifter skickas till den e-postadress som du angav när du anmälde dig på Antagning.se. På studentportalen kan du även se vilka kurser/program du är registrerad på, dina resultat på högskolan och skriva ut intyg.
När ska jag registrera mig?
Registreringen öppnar för de flesta program och kurser en vecka före utbildningens start. Dessförinnan går det inte att registrera sig. Sista dag för registrering brukar vara den dag som utbildningen startar. Några utbildningar har andra tidpunkter för registrering, i så fall får du veta det i välkomstbrevet till din utbildning.
Observera att du som är programstudent eller läser på en fristående kurs som läses över mer än en termin måste registrera dig inför varje ny termin.
Vad händer om jag inte registrerar mig?
Om du inte registrerar dig inom angiven tid förlorar du din plats på programmet eller kursen.
Jag har inte fått några inloggningsuppgifter. Vad gör jag?
Inloggningsuppgifterna skickas till den e-postadress du har angett på Antagning.se. Här kan du se vad du ska göra om du inte har fått uppgifterna skickade till dig.