Gå direkt till innehåll.
  • Bibliotek
  • Canvas lärplattform
  • E-post
  • Studentportalen
  • För medarbetare
In English
  • {{ node.Name }}
  • Logga in
  • Canvas lärplattform
  • E-post
  • Studentportalen
  • För medarbetare
{{ prevNode.Name }}
{{ node.Name }}
  • Bibliotek
In English
Logotyp HKR
  • Utbildning
  • Forskning
  • Samverkan
  • Om oss
Mer innehåll
{{ node.Name }} {{ node.Name }}
  1. HKR
  2. Utbildning
  3. Student på HKR
  4. Rättigheter och skyldigheter
  5. Synpunkter och klagomål
  1. HKR
  2. Utbildning
  3. Student på HKR
  4. Rättigheter och...
  5. Synpunkter och klagomål

Synpunkter och klagomål

Högskolan försöker erbjuda en arbetssituation som känns bra för dig som student.  Eftersom det är en stor arbetsplats för både studenter och medarbetare händer det ibland att allt inte fungerar som vi har tänkt, och ibland kan missförstånd uppstå. Här kan du läsa mer om hur du kan få stöd eller hjälp för att reda ut problemet.

Högskolans ambition är att hantera de problem som uppstår genom dialog mellan närmast berörda. I många fall rör klagomålen om missförstånd eller något som går enkelt att åtgärda. Om du är missnöjd med något som gäller din utbildning kontaktar du i första hand berörd lärare/kursansvarig, programområdesansvarig eller avdelningschef. Om klagomålet behöver utredas och högskolan behöver ta ett formellt ställningstagande i saken, så kommer ett formellt ärende att initieras.

Innan du som student lämnar klagomål eller synpunkter som kan göra oss bättre är det viktigt att du känner till vad som gäller i olika situationer. Högskolan är en myndighet och verksamheten styrs av ett antal lagar och förordningar, till exempel Högskolelagen och Högskoleförordningen. Du kan kontakta studentombudet via Studentkåren (kräver inget kårmedlemskap) eller klagomålsansvarig på Studentcenter för att få mer vägledning om hur du ska gå vidare.

HKR KRISTIANSTAD.

Vem ska jag vända mig till och vad gäller i olika situationer?

Vill du ha vägledning för hur du ska göra?
Tre killar sitter på bänkar utomhus mitt på campus och diskuterar.

Lämna informell feedback och synpunkter på möjliga förbättringar

Om du som student vill lyfta fram saker i vår verksamhet som behöver förbättras så har du möjlighet att framföra dina synpunkter till oss
Kille med mörkt hår och skägg står med hus 4 i bakgrunden.

Formulär för formell anmälan och klagomål mot högskolan

Högskolans ambition är att hantera de problem som uppstår genom dialog mellan närmast berörda. I många fall rör klagomålen om missförstånd eller något som går att åtgärda.
HKR KRISTIANSTAD.

Diskriminering och trakasserier

Om du anser att du är utsatt för diskriminering eller kränkande behandling är det viktigt att högskolan får veta det.
 
Uppdaterad: 2023-05-09 av {{changedby.Name}} {{changedby.Name}}
Sidansvarig: {{pageresponsible.Name}} {{pageresponsible.Name}}
Kortadress: www.hkr.se/synpunkter
Dela
Dela

En liten men samtidigt stor högskola, samlad på ett campus.

Kontakt

Telefon: 044-2503000

E-post: info@hkr.se

Fler kontaktuppgifter

Rapportera missförhållanden, visselblåsning

Organisationsnummer: 202100-3195

Adress: Högskolan Kristianstad

291 88 Kristianstad

Hitta hit

Genvägar

  • Canvas lärplattform
  • E-post, logga in
  • Studentportal
  • Bibliotek
  • Jobba hos oss
  • För medarbetare
  • Om något händer
  • Om cookies
  • Tillgänglighet
  • Webbkarta
© Högskolan Kristianstad 2023
Följ oss

En liten men samtidigt stor högskola, samlad på ett campus.

Kontakt

Telefon: 044-2503000

E-post: info@hkr.se

Fler kontaktuppgifter

Rapportera missförhållanden, visselblåsning

Organisationsnummer: 202100-3195

Adress: Högskolan Kristianstad

291 88 Kristianstad

Hitta hit

Genvägar

  • Canvas lärplattform
  • E-post, logga in
  • Studentportal
  • Bibliotek
  • Jobba hos oss
  • För medarbetare
  • Om något händer
  • Om cookies
  • Tillgänglighet
  • Webbkarta
© Högskolan Kristianstad 2023