Bli ett plattformsprojekt inom Forskningsplattformen Lärande i samverkan
Har du en projektidé? Här finns dels instruktioner för hur en ansökan går till och dels en beskrivning av processen från projektidé till finansierat plattformsprojekt.
Projektidéernas relevans bedöms av plattformens styrgrupp som sammanträder två till tre gånger per termin. Projektidéer kan lämnas in löpande under året.
För att behandlas vid nästkommande styrgruppsmöte gäller följande deadlines våren 2023: 16 februari och 20 april
Så här går det till vid ansökan:
Steg 1 Lämna in projektidé
Anvisningar för projektidé. (pdf, 179 kB)
Formulär för projektidé. (pdf, 560 kB) (Ladda ner pdf:en på din dator och öppna i acrobat reader innan du fyller i den).
Första steget i att ansöka om finansiering av ett forskningsprojekt är att lämna in en projektidé. Det är först om projektidén bedöms som relevant av styrgruppen, som man behöver skicka in en fullständig projektbeskrivning och en ekonomisk plan. Projektidéer lämnas på ett särskilt formulär, se ovan, som skickas till e-postadressen: fplis@hkr.se.
För att behandlas vid nästkommande styrgruppsmöte, är det viktigt att formuläret kommer in i tid. Var därför noga med att skicka in formuläret senast vid angivet datum ovan.
Steg 2 Projektbeskrivning och ekonomisk plan
Mall projektbeskrivning (docx, 61 kB)
Mall ekonomisk plan (pdf, 41 kB)
Om din projektidé bedömts som relevant av styrgruppen inbjuds du att inkomma med en utförlig projektbeskrivning och en ekonomisk plan. Både projektbeskrivningen och den ekonomiska planen ska följa de mallar, som kan laddas ner ovan.
Steg 3 Vetenskaplig kvalitet
Det vetenskapliga rådet bedömer ansökans vetenskapliga kvalitet.
Steg 4 Beslut om finansiering
Forskningsplattformens verksamhetsledare beslutar om finansiering.