Gå direkt till innehåll.
Logotyp HKR
  • Trygghet och säkerhet
  • Bibliotek
  • Canvas lärplattform
  • E-post
  • Studentportalen
  • För medarbetare, Greenroom
In English
  • Utbildning
  • Forskning
  • Samverkan
  • Om oss
  • Logga in
  • Canvas lärplattform
  • E-post
  • Studentportalen
  • För medarbetare, Greenroom
{{ prevNode.name }}
{{ node.name }}
  • Trygghet och säkerhet
  • Bibliotek
In English
Logotyp HKR
  • Utbildning
  • Forskning
  • Samverkan
  • Om oss
Mer innehåll
{{ node.name }} {{ node.name }}
  1. HKR
  2. Nyheter
  3. Högskolan trippelt nominerade
  1. HKR
  2. Nyheter
  3. Högskolan trippelt...
03 okt. 2022 /Nyhet /Student

Högskolan trippelt nominerade

Under senaste halvåret har Högskolan Kristianstad fått draghjälp av både nuvarande och framtida studenter i sina marknadsföringskampanjer. Detta har nu resulterat i att lärosätet är nominerade i tre kategorier i den prestigefyllda Inhousetävlingen som årligen lyfter fram och belönar den bästa kommunikationen som tagits fram av inhousebyråer.

Studenter tillsammans med HKR-bokstäverna.Akronymen HKR i riktigt stora bokstäver har blivit populär att fotografera sig med och nu ligger de bakom två av nomineringarna. 

I fredags stod det klart att Högskolan Kristianstad är trefaldigt nominerade när Inhousetävlingen presenterade årets bidrag. Bästa Expo, Bästa Utomhus och Bästa Print är de tre kategorierna högskolan är nominerade i, varav HKR-bokstäverna som frontar campus ligger bakom de två förstnämnda.

– Bokstäverna har verkligen blivit en succé. Tack vare alla studenter, medarbetare och besökare, som fotar sig tillsammans med de Instagramvänliga versalerna, syns nu vårt varumärke i hela Sverige. Internationella studenter och kollegor ser även till att sprida det vidare över världen, berättar Annelie Tillman, AD och grafisk formgivare på Högskolan Kristianstad.

”På så sätt tog vi alltså vår målgrupp till hjälp att marknadsföra oss i sociala medier genom att de själva spred vårt budskap i sina kanaler.”

Ett brev på posten

I den tredje kategorin, Bästa Print, är det kampanjen ”studentliv och nudlar” som är nominerad. Signaler från lokala gymnasieskolor flaggade för att pandemin gjort målgruppen presumtiva studenter trötta på den digitala världen. Vad är det denna svårfångade unga målgrupp sällan får? Jo, ett brev på posten, eller rättare sagt ett paket. En het trend i sociala medier är dessutom fenomenet ”unboxing”, som handlar om att filma och visa sina följare när man öppnar ett paket.

– Vi skickade ett grönt paket med en påse nudlar, den klassiska studentmaten, till alla 18–19-åringar i Kristianstad, Hässleholm, Östra Göinge och Bromölla. På så sätt tog vi alltså vår målgrupp till hjälp att marknadsföra oss i sociala medier genom att de själva spred vårt budskap i sina kanaler, konstaterar Annelie Tillman.

Kategorierna högskolan är nominerad i

  • Bästa Expo: Fazer, Högskolan Kristianstad, Ica Sverige AB, Promeister/Mekonomen, Tre Creative Agency
  • Bästa Utomhus: Arla Foods, Högskolan Kristianstad, Promeister/Mekonomen, Unionen
  • Bästa Print: Arla Foods, Coop Sverige AB, Ejendals, Göteborgs Symfoniker, Högskolan Kristianstad, Ica Sverige AB, J.A Sundqvist AB, Park And Resorts, Unionen

Inhousetävlingen arrangeras av Aktitektkopia och är en nationell kommunikationstävling för att belysa och hylla den bästa kommunikationen framtagen av inhousebyråer. Priserna delas ut i valörerna guld, silver och brons vid en gala den 16 november på Berns. Förra året vann Högskolan Kristianstad brons i kategorin Bästa Digital.

Text: Fabian Rimfors
Foto: EJ i Bild

Nudelpaketet som skickades till presumtiva studenter framför HKR-versalerna.Kampanjen med nudelpaketet är nominerad i kategorin Bästa Print i Inhousetävlingen.

Det gick inte att fullfölja begäran.

Kontakt

{{ staffmember.name }}

{{ staffmember.name }}

{{ staffmember.jobTitle }}

Länk till kontaktuppgifter visas om {{staffdetails.CountDown}} sekunder.

Visa kontaktuppgifter

E-post {{ staffmember.email }}

Telefon {{ staffmember.telephone }}

Digitalt möte: {{ staffmember.zoomUrl }}

Inhousetävlingen 2022.

Inhousetävlingen 2022

Här är 2022 års nominerade bidrag.

Extern
Högskolan på Inhousegalan 2021.

Högskolan knep brons i nationell kommunikationstävling

I konkurrens med elva storföretag tog Högskolan Kristianstad i går kväll brons på Inhousetävlingen i Berns salonger. Det är konceptfilmen Hide and Seek Challenge som prisas för andra gången i höst.

Uppdaterad: 2022-10-04 av rimfab

Sidansvarig: Jakob Nord

Dela

  • Länk, dela på e-post (öppnas i mail-program)
  • Länk, dela på LinkedIn (öppnas i nytt fönster)
  • Länk, dela på Facebook (öppnas i nytt fönster)
Dela

Högskolan Kristianstad är en del av COLOURS European University Alliance, ett samarbete med åtta andra europeiska universitet.

Colours logotyp.

Kontakt

Telefon: 044-2503000

E-post: info@hkr.se

Fler kontaktuppgifter

Hitta hit

Trygghet och säkerhet​​​​​​​​​​​
Vid nödsituation, ring 112
Högskolans väktare nås på 044-2503650

Genvägar

  • Canvas lärplattform
  • E-post, logga in
  • Studentportal
  • Jobba hos oss
  • För medarbetare
  • Visselblåsning
 
  • Om cookies
  • Tillgänglighet
© Högskolan Kristianstad 2025
  • LinkedIn (öppnas i nytt fönster)
  • Youtube (öppnas i nytt fönster)
  • Instagram (öppnas i nytt fönster)
  • Facebook (öppnas i nytt fönster)
Följ oss

Högskolan Kristianstad är en del av COLOURS European University Alliance, ett samarbete med åtta andra europeiska universitet.

Colours logotyp.

Kontakt

Telefon: 044-2503000

E-post: info@hkr.se

Fler kontaktuppgifter

Hitta hit

Trygghet och säkerhet​​​​​​​​​​​
Vid nödsituation, ring 112
Högskolans väktare nås på 044-2503650

Genvägar

  • Canvas lärplattform
  • E-post, logga in
  • Studentportal
  • Jobba hos oss
  • För medarbetare
  • Visselblåsning
  • Om cookies
  • Tillgänglighet
© Högskolan Kristianstad 2025