Högskolegemensamt stöd
Som stöd för högskolans verksamhet och för hantering av uppgifter som är gemensamma för högskolan, finns övergripande administration och stödverksamhet. Det högskolegemensamma stödet leds av högskoledirektören och är indelat i åtta avdelningar.
-
Avdelningen för utbildningsstöd
Avdelningen för utbildningsstöd ansvarar för högskolans studentstöd, utbildningsadministration, antagning, examen och högskoleadministration.
-
Bibliotek och högskolepedagogik
Avdelningen utgör högskolans bibliotek och den samlade resursen för högskolepedagogik. Avdelningen ger stöd för högskolepedagogisk utveckling, pedagogiskt stöd för studenter och samordning för studenter med funktionsvariation.
-
Ekonomiavdelningen
Ekonomiavdelningen ansvarar för budgetering, resultatuppföljning och ekonomistyrning. Avdelningen arbetar med resursuppföljning genom tidredovisning och löneadministration samt med verksamhetsuppföljning genom prognos- och analysarbete.
-
Fastighetsavdelningen
Fastighetsavdelningen ansvarar för att tillgodose högskolans långsiktiga lokalbehov och ansvarar för funktionella miljöer på campusområdet. Avdelningen ansvarar även för lärosätets säkerhetsfrågor.
-
HR-avdelningen
HR-avdelningen ger verksamheten verktyg, stöd och processer inom HR-området som möjliggör och skapar förutsättningar för att Högskolan Kristianstad ska nå sina mål, prioriteringar, värderingar och vision.
-
Högskolekansliet
Högskolekansliet är en högskoleövergripande resurs och stödfunktion för högskolestyrelsen, högskolans ledning och rektor.
-
IT-avdelningen
IT-avdelningen tillgodoser och säkerställer lärosätets behov och drift av IT-utrustning, telefoni och IT-system.
-
Kommunikationsavdelningen
Kommunikationsavdelningen ansvarar för att öka kännedomen om Högskolan Kristianstad, utbildningsområdena och forskningen.