Högskolans kvalitetsarbete
Högskolan arbetar kontinuerligt med att kvalitetssäkra och kvalitetsutveckla verksamheten.
I enlighet med högskolans kvalitetssystem utmärks kvalitetsarbetet av:
- ett systematiskt och sammanhållande arbete som förstärker och förbättrar verksamhetens kvalitet.
- ett konstruktivt samarbete mellan engagerade och ansvarstagande studenter, medarbetare och ledning.
- ett gemensamt lärande genom öppen kommunikation och transparens i informationsspridning.
- en tydlig organisations- och ansvarsstruktur.
- gemensamma och lämpliga stödstrukturer och uppföljningsverktyg.
-
HKRs kvalitetssystem
HKRs sammanhållande kvalitetssystem är uppbyggt kring fem kvalitetsmål och ett antal aktivitetsområden.
-
HKRs kvalitetsorganisation
Kvalitetsarbete är en integrerad del i det dagliga arbetet vid högskolan. Det är där med en gemensam angelägenhet för högskolans alla studenter, doktorander och medarbetare. Ett långtgående ansvar att driva och leda arbetet i linje med gällande beslut vilar dock på medarbetare med lednings- och ansvarsfunktioner:
-
Utbildningsutvärderingar
Utbildningsutvärderingar ingår som en viktig del av HKR:s kvalitetssystem. Denna kvalitetskomponent syftar till att både vara kvalitetssäkrande och kvalitetsutvecklande.